Terima kasih kerana sudi berkunjung!
Salam Pictures, Images and Photos

ORDER DI SINI!

Nama:
Email:
Nombor telefon
Kelas yang ingin diikuti : Biskut (RM100)
Baking & Deko Cupcakes & Cake (RM120)
Brownies (RM80)
Cheesetart/ Tartlet (RM80)
Creampuff/Eclair (RM60)
Fancy Cookies (RM80)
Muffin (RM60)
Shortbread (RM60)
Tiramisu&Triffle (RM80)
Tarikh yang diingini (Sabtu dan Ahad sahaja) :

create form

Tuesday, 20 January 2009

Happy Birthday Boss



Tempahan dr Cik Sharifah Dolah, Kuang.
Kek Carrot :- 2kg

Resipi asal guna walnut, saya guna kacang hazel.

2 1/2 Tepung Bluekey (guna tepung gandum jek)
1 st baking powder (saya letak 1 1/2)
1 st bikarbonat
1 st serbuk kayu manis
1/4 garam kuih
3/4 cwn Brown sugar
1 cwn castor sugar
4 biji telur
1 cwn minyak jagung
1 cwn mentega cair
3 mangkuk kecil Lobak diparut (saya guna parut yg buat sarang semut tu)
Hazel nut (suka hati nak letak banyak mane)

-Ni cara saya ada ubah sikit, saya masukkan gula, minyak, mentega cair, serbuk kayu manis, telur, masuk dlm blender, kembang, keluarkan tuang dlm mangkuk, masukkan tepung dan lobak. Bakar ikut kesesuaian oven masing2.

Topping
3/4 cream cheese ( 1 buku saya guna phildephia cheese)
100 gm butter
1/2 cwn icing sugar
1 st perahan jus limau kasturi (optional)

-Pukul kesemua bahan sampai kembang.

Bila kek dah sejuk, lepa atas kek.

0 comments:

Kindly Drop by


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com